måndag 9 mars 2015

En liten uppdatering

..ja jag vet- svar på kommentarerna och frågorna har inte kommit än. Har börjat, men maken ockuperar datorn nästan hela tiden, så det tar sin lilla tid. Lovar att snart posta inlägget.

Tills dess- en liten uppdatering.
I lördags (7/3) fick folk på gården något att fundera över om de tittade in genom fönstret. Vår kväll med middag och sällskapsspel med grannarna inkluderade ju även en omgång dropp av Intralipider och det såg säkert ut som en riktig knarkarkvart där jag satt med ett ett dropp som hängde i kökslampan och vinflaskorna på bordet. Haha situationen var så bisarr att man bara skrattade åt det. "Ska vi ses över lite spel, middag och dropp liksom?" Härligt är det att vi har vår fina vän som hjälper oss med detta, och att proceduren kan förvandlas till en underbar kväll blir ju ett stort plus. Vi har tur!

Idag var jag också på VUL på sjukhuset. Jag är på cd 10 och har tagit femanest i 9 dagar. Allt såg fint ut med slemhinna på drygt 7,4mm och ingen påtaglig aktivitet i äggstockarna som skulle störa. Återföring av det äggdonerade embryot blev planerad på tisdag nästa vecka, den 17/3. Precis enligt plan. Jag får alltid återföring (vid frysbehandling) på dag 18 eller dag 17 (som det varit en gång).

Planen är att jag nu på torsdag (12/3) ska påbörja lutinus och samtidigt höja dosen kortison från 15mg till 25mg. Jag ska också få en ny infusion av Intralipider då. Dagen innan återföring ska ytterligare några mediciner läggas till på listan- baby aspirin (salospir) och clexane (samma sak som fragmin).

Jag mår rätt okej faktiskt! Är å ena sidan väldigt förkyld och hostar sönder bröstkorgen, men energinivån har varit förvånansvärt bra. Till och med träning har jag orkat i veckan och det gör mig så himla gott. Särskilt nu när vikten ökar av medicinerna. Mentalt så arbetar jag hårt med positiva tankar, och herrejösses- det hjälper! Inte gällande viktnojan då, men om hopp för behandlingsresultatet. Och där behövs ju hopp :)



8 kommentarer:

  1. Haha, det måste ändå ha varit en ganska rolig upplevelse ni hade =)
    Vill inte låta som en "besserwisser" men du menar väll 7/3 och 12/3 o.s.v.:P (tänkte mer att om man läser inläggen i framtiden kanske man vill att det ska stå rätt datum om månad :)).
    KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha TACK snälla för att du såg det =) Jag var fast i fel månad.
      Kram

      Radera
  2. Åh vad roligt! Eller ja, alla mediciner du måste proppa i dig är väl inte så roliga men vad roligt att det snart är dags!!! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, spelkväll och dropp låter perfekt! :) Håller mina tummar för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid finns det nya nöjen att uppleva, och denna gång blev det dropp och middag =) hihi
      Tack för tumhållningen. Jag håller lika mycket tummar tillbaka.

      Radera