tisdag 3 mars 2015

Förluster sätter sina spår

Begravning av mina barndomsbästisars mormor idag. Att gå på begravning idag jämfört med känslan av begravningar för 5 år sedan är helt annorlunda, för nu har jag själv gått igenom så otroligt många traumatiska förluster. Min egen sorg ligger där och bubblar tätt under ytan och kommer fram direkt när jag äntrar kyrkan. Att se mina barndomsbästisar och barndomens extramamma i så stor sorg startade upp den ihärdiga och känslomässigt uttömmande gråten, och trots att jag nu sitter på tåget på väg hem igen så har jag fortfarande tårar som rinner på kinderna. Men det är mer än så. Det är mer än sorg av en fin och osjälvisk människa som inte finns i livet längre. Det är mer än den hjärtskärande känslan av att se människorna man älskar vara så ledsna. Det är mer än begravningen i sig. Det är så mycket mer... så mycket under ytan..

En enda tanke på mina små änglar blir snabbt till hundra, och redan efter en tanke vill inte tårarna sluta rinna. Jag tänder ljus för dem och ber att de ska försöka komma ner till mig igen. Jag ber morfar att hjälpa till, och att det ska bli barn den här behandlingen. Jag ber att slippa förlora ännu en graviditet..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar