tisdag 3 mars 2015

Fucking medication

Vågen visar + 4,3 kg sedan start av humira. Det är bara 4 veckor sedan.... Och nu har jag börjat med kortison och femanest dessutom som väl resulterar i att jag kommer svälla som en ballong. Sväller alltid några kilo av femanest och kortisonets vanligaste biverkning är att bli tjock...
Hatar detta!

Trots en jävla awsome och sjukt strikt kost!!! Paleo- lågkolhydrat. Fuck fuck fuck. Jag vill inte bli fet redan innan jag ens blivit gravid. Nu är mitt BMI alltså...överviktig. Skit!!! Fuck! Komplex! Trivs inte i kläderna! Känner min obekväm. Får dåligt självförtroende. Känner mig så jävilusiskt maktlös... Allt jag gör. All min kamp. Allt jag ger mig in i. Ge mig för fan ett barn nu så att det är värt att jag riskerar diabetes och en fet kropp som jag inte kan banta ner.

Så jävla tung dag idag....
Begravning, sorg över missfall, och den jubeldumma idén att ställa sig på vågen. Varför?!?



6 kommentarer:

  1. Aaaargh! Kämpa på! Glöm undan vågen, skit i vad den visar, lätt att säga jag vet. Håll i kosten, det kommer att löna sig. Och gnäll på, det måste ut! Kram och kämpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt- ut med vågen. Det är svårt men nödvändigt. Fast det finns ju alltid ett kontrollbehov kvar som säger att om viktuppgången är FÖR snabb och stor så är jag sjuk (alltså, humira kan ge hjärtproblem som ger den effekten) så det är mycket därför som det är svårt att släppa kontrollen liksom.
      well well, det är ju osannolikt att mitt hjärta håller på att lägga av efter två sprutor ;)
      KRAM och tack för pepp

      Radera
  2. Viktuppgång att mediciner är aldrig kul, hoppas det det snart stannar av! Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Nej, det är för jäkligt. Särskilt när det sedan fastnar på kroppen och inte förändras efteråt.
      Kram och tack för stödet

      Radera
  3. Stor, stort kram! Hoppas det känns lite bättre idag och att allt slit blir värt det i slutändan!

    SvaraRadera