tisdag 11 september 2012

Ägglossningssprutan

Dagen har varit stressig och jag har så vansinnigt ont i magen att jag helst skulle velat ligga hemma i soffan hela dagen. Studierna kräver mer än någonsin och jag känner mig helt slutkörd trots att det bara gått en dryg vecka. Kraven på oss studenter är skyhöga och trots att lärarna är medvetna om det så kör de på med samma höga tempo år efter år. Min ork är begränsad sedan en sjukdom under gymnasietiden, energin räcker helt enkelt inte till såsom den gjort tidigare. Mina återkommande smärtor i magen stjäl också sin beskärda del av min ork.. Jag är så envis så vanligtvis presterar jag ändå bra, men bristen på energi ligger mig verkligen i fatet när jag studerar. Det spills mycket blod svett och tårar för att jag ska klara av det. Jag är glad att det snart är över.

Nåväl, att jag är extra stressad nu är inte alls konstigt. Mitt emellan obligatoriska seminarier, grupparbeten och föreläsningar ska äggplock pressas in, sprutornas biverkningar ska hanteras, och oron för framtiden ska ignoreras för att överhuvudtaget hitta någon form av koncentration och disciplin. Jag önskar att jag kunde ta ledigt. Ta hand om mig själv mer. Ta en paus från studierna och spendera de nästkommande två veckorna hemma i lugn och ro. In my dreams, right?! Gör jag det så får jag gå om kursen nästa termin och får inte skriva c-uppsats den här hösten. It sucks..

Nu är ägglossningssprutan äntligen tagen! Jag fick den enkla varianten, färdigblandad och väldigt lik olgalutranet. Busenkelt! Fast tre droppar rann ut när jag öppnade korken. Hoppas det inte gör något.


Magen är svullen som en ballong. Stenhård. Gör svinont. Normalt? För övrigt syns ärret från titthålsoperationen (i maj) under naveln. Har läkt rätt fint. Det är fantastiskt att en operation visar så lite spår på kroppen.

Nej, nu ska jag snart ta mig i kragen och gå och lägga mig. Mina tankar kretsar kring ivf non-stop, natt som dag, så jag sover dåligt.. Vi får se om jag kan sova i natt. Det skulle behövas efter en dag som denna.

Tänker på er alla bloggare och ivf:are. Ni är starka som går igenom det här!!! VI är starka!
Kram på er


2 kommentarer:

  1. Känns fånigt att skriva igen att jag håller tummarna. Men det gör jag. Jag läser varje dag hur det går för er och tänker på er!

    SvaraRadera
  2. Lycka till nu med äp och ET!!! Håller alla tummar som finns för er!!! Kram

    SvaraRadera