måndag 17 september 2012

Ont

Har stundtals så ont i magen att jag knappt kan andas. Det känns nästan som om det är hål i magen, och som om hela innanmätet vrids ur som en disktrasa. Det är läskigt, även om jag är van efter nästan 7 år med återkommande magsmärtor. Men de här intensiva, värsta perioderna- de vänjer jag mig aldrig vid.

Har dock varit lite orolig eftersom jag även haft så sjukt ont i underlivet, äggstockar och livmoder sedan äggplocket. Idag är faktiskt första dagen sedan i torsdags då jag inte haltat när jag går... Har även fått rätt rikligt med vita flytningar. Ska ringa fertilitetsenheten imorgon för att se om det är normalt. Innan jag gick hem i torsdags så frågade jag nämligen barnmorskan om jag skulle ha ont i flera dagar, men då sa de att det bara bör kännas smärtsamt på själva äggplocksdagen. Sambon min spekulerade i om jag fått en infektion.
Troligen är inget fel, men visst bör man väl ta det säkra före det osäkra och ringa experterna?!?

Har ni haft ont länge efter äp?

Trots smärtorna var jag tvungen att befinna mig i skolan idag från 8-16 vilket inkluderade ett 6 timmar långt (obligatoriskt) seminarium där jag bl.a. var tvungen att hålla en presentation inför klassen. Svetten rann på pannan i takt med huggen i magen och jag fick verkligen anstränga mig för att inte sitta och rycka till när det gjorde som ondast. Usch och fy för att man inte får vara hemma vid såna tillfällen. Jag börjar fråga mig om jag verkligen kommer att klara den här kursen...

1 kommentar:

  1. Jag gjorde äggplock onsdags förra veckan, helgen har varit fruktansvärd! Känner igen det som du beskriver. Min mage är lika svullen som före äggplocket. Självklart ska du ringa och kolla, alltid bättre med wtt samtal för mycket. Jag ringde idag och rapporterade och undrade över fortsättningen. De ringer tillbaka i morgon och meddelar när de haft mig på diskussion. Jag gissar på att det kommer dröja innan nästa stimulering. Vet du när du kör igång igen?
    Skickar lite styrka, tack för att du delar med dig! Det tröstar mig att veta att jag inte är ensam. Hälsningar Sara

    SvaraRadera