onsdag 5 september 2012

Höja dosen

Jahapp, nähepp... Ni kan glömma det jag sa om att allt går som det ska. Läkaren ringde nyss! Blodprovet på östradiolet visade på 139, men han hade förväntat sig att jag skulle ha minst 700. Tydligen var värden över 1000 ultimat efter såhär många dagar med sprutor. Då är ju 139 väldigt lågt... :( någon som haft lika lågt värde sprutdag 7?????!?

Den trevlige manliga läkaren förklarade i telefon att äggtillväxten avstannat eftersom dosen varit så låg, så jag ska höja menopuren till 150 istället för 112,5. Olgalutran ska jag fortsätta med, men såhär i efterhand så tycker han att jag hade börjat med dem för tidigt. Nåja, det är bara att fortsätta ta dem för att förhindra tidig ägglossning. Det är lätt att vara efterklok. Han sa även att med såhär dåliga värden så trodde han inte att vi kunde sätta ett datum för äggplock på fredag utan jag kommer troligen behöva ytterligare en kontroll på måndag för att avgöra datum. Suck.. Nu kom rädslan över avbruten behandling krypande... Tänk om höjningen av menopur inte räcker. Nej hemska tanke, dit kan jag inte låta tankarna gå just nu.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt, men bra att de upptäckte det nu! Allt kan hända! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Det var en ganska låg dos du började med, fortsätt hoppas på det bästa nu när du höjer! Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var väldigt låg. Tror att de var väldigt rädda för överstimulering pga pco:n så därför började hon lågt. Ja jag ska fortsätta att hoppas, det ska nog bli bra det här. Läkaren var ju inte ett dugg skeptisk så jag borde inte oroa mig :)

      Radera