måndag 10 september 2012

Sprutdag 12, VUL och nyheter

Trots att jag vaknade gång på gång hela natten av ont i mage och äggstockar så har detta varit en väldigt bra dag.

Jag var på VUL idag kl 13.45. Allt såg bra ut och äggblåsorna hade växt till sig över helgen. Läkaren räknade till ca 9 st i ena äggstocken och ca 4-5 i den andra. Det var kanske 4 som var riktigt bra storlek och resten var över 10mm men inte färdigvuxna. Men han sa 13-14 stycken som var över 10mm, och även om alla dessa inte skulle ge ägg så såg det fint ut. Kanske inte är så konstigt att min mage är stor som en ballong nu då?!

SÅ, på torsdag är jag inbokad för äggplock.. Torsdag, jisses det känns helt overkligt!! Snart är vi där. Idag är alltså sista sprutdagen med menopur och olgalutran, så imorgon kl 21.00 är det dags för den slutgiltiga ägglossningssprutan. Onsdag blir medicinfri, och på torsdag ska vi infinna oss på sjukhuset kl 07.45...



Hur gör man nu då för att inte oroa sig för de resterande stegen? Ja menar, det är ju fortfarande så mycket som kan gå fel. Får de ut ägg? Blir äggen befruktade? Kommer de överleva fram till ET? Hur kommer vi hantera tiden innan och efter testdagen? Nä, det där måste jag lära mig att försöka lägga åt sidan. Några tips på hur jag kan göra? Hur har ni gjort?

Firar dagens härliga besked med te och drömmar. Ja alltså inte de där drömmarna man har i tankarna, utan kakorna ;) Mums!

1 kommentar:

  1. Tyvärr kan jag bara säga att det går inte att lägga tankarna åt sidan. Inte för mig i alla fall. Jag tänker på säkert varannan minut och tyckte värsta perioden var mellan ÄP och ET. Vi gjorde långtidsodligen, alltså blev det fem dagar att vara livrädd för ett telefonsamtal från kliniken. Hua.
    Det enda tipset jag kan ge dig är att vara sysselsatt med något så att du kanske kan leda bort tankarna stundvis i alla fall.
    Lycka till med allt! Kram!
    /Linda

    SvaraRadera