lördag 1 september 2012

Sprutdag 3

Blä för illamåendet.. Ungefär en timme höll jag ut efter att jag tagit sprutan, sen fick jag kasta mig över toalettstolen . Usch och fy, jag hann ju knappt ens dit. Så nu är jag inte på topp.

Har hela dagen känt mig lättirriterad, virrig och disträ.. Vet inte om det är medicinen i sig eller hela situationen. Att vara inne i IVF-svängen hör ju inte till vanligheterna och då är det inte så konstigt om det påverkar mig på flera sätt. Det mest troliga är väl att det är en kombination. Hoppas att jag lyckas sansa mig lite mer snart när jag fått in rutinen. (om det någonsin blir rutin med ivf?!?!? Tveksamt!!) Inne på Ica gick jag runt som en zombie och hade helt glömt bort vad jag skulle handla. Gick förbi hylla efter hylla och undrade nästan vad jag gjorde där.. Jag känner mig liksom lite halvt borta i huvudet- bättre kan jag nog inte beskriva det.

Mensvärken är också väldigt jobbig. Om jag hade slutat blöda skulle jag vara glad för känningarna eftersom det troligen skulle innebära att sprutorna har inverkan på äggstockarna, men som det är nu så känns det mer som en irriterande mensvärk som inte går över. Nåväl, jag ska inte klaga över det. Det kunde varit värre.

Hur som helst är i alla fall den förbaskade uppgiften till sommarkursen äntligen färdig och inskickad, puh... Bättre sent än aldrig. Nu gäller det att ladda batterierna till tisdag då c-kursen drar igång. Får jag erkänna att jag enbart har ångest över att höstterminen drar igång? Drömmen vore att jag kunde ta en paus och göra absolut INGENTING nu när vi går igenom IVF, men det är varken realistiskt eller speciellt bra för ekonomin. Sen är det kanske inte det bästa att spendera dagarna ensam hemma med enbart tankarna som sällskap. Nä, sysselsättning är nog ganska bra för att tiden ska gå. Måste bara försöka hålla stressnivån nere..

5 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt att behöva må så dåligt av sprutorna.. Är inte ett dugg avis. Kramar till dig och hoppas du mår bättre snart <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina fina du <3 det värmer verkligen!!! Massor av kramar tillbaka :)

      Radera
  2. fy, kommer man må så där dåligt av sprutorna :( det ser jag inte fram i mot! vad pluggar du till? / S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakten efter total lycka2 september 2012 kl. 14:22

      Kanske, kanske inte. Det är ju väldigt individuellt hur kroppen reagerar på sprutorna. Jag tror jag är väldig känslig mot hormoner av alla former eftersom jag nått så dåligt av provera och pergo också. Du kanske mår jättebra när du tar dem ;)

      Jag pluggar till ekonom. Lite otippat för att vara jag, men det blir säkert bra. Vad har du för "sysselsättning"? Jobbar/pluggar? :)

      Radera
  3. ok, bara och vänta och se :). Jag pluggar till sjuksköterska :)/ s

    SvaraRadera