fredag 7 september 2012

VUL sprutdag 9

Idag var jag på ett nytt ultraljud. Läkaren tyckte att det såg bra ut, men blåsorna hade dock inte direkt växt trots den ökade dosen. Inte vad jag kunde se iaf.. Det gick så snabbt så jag såg bara att det fanns två blåsor på 12 eller 13 mm. Han sa att det är risk att enbart ett ägg växer mycket snabbare än alla andra när man får för låg hormondos i början (vilket jag har fått), så han var nöjd över att inga ägg hade stuckit iväg storleksmässigt. Då blir det inte alls bra. Han tyckte att jag skulle fortsätta med samma dos under helgen och sen på måndag så ska jag på ett nytt ultraljud. Förhoppningsvis kan vi bestämma äggplocksdag då! :) jag frågade om vilken dag han ansåg var troligast, men han tyckte att det var väldigt svårt att säga. Men slutet av nästa vecka troligen. Alltså onsdag, torsdag eller fredag. Hoppas hoppas!

Jag är helt slut efter att ha pluggat i 12 timmars pass nästan hela veckan, så helgen är välbehövlig! Hade jag inte gjort ivf nu så skulle jag tagit ett glas vin för att slappna av, men det får jag hoppa över.. Har nolltolerans mot mig själv när jag är inne i det här. Är ingen stordrickare annars heller, så det är inget jag lider av, men just idag saknar jag den mysiga känslan av ett glas vin, lite tända ljus och slapp i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar