onsdag 5 september 2012

VUL på sprutdag 7

Nyss hemkommen från VUL. Det såg normalt ut. I höger äggstock fanns ca 9 äggblåsor varav en var 12mm stor och de andra ca 10mm. I vänster äggstock var alla väldigt små så de mättes inte ens. Jag ska fortsätta med samma dos och på fredag morgon är har jag ett nytt VUL inbokat. Då ska vi förhoppningsvis få tid till äp. Hoppas på måndag... Men det återstår att se.

Läkaren sa att det är vanligt att pco:are är lite segväxande, men han tyckte att det var dumt att stressa på genom att höja dosen.
Jag tog även blodprov på... Hm... Någonting. Läkaren ska ringa under dagen om värdet är för lågt, för i så fall måste dosen höjas.

Ändå slutade besöket med tårar i källaren när sambon skulle iväg till jobbet. Vi grälade inte, men det är jobbigt att gå igenom ivf, för oss båda, och det märks extra tydligt ibland.. Vi båda måste missa tid på jobb eller skola och vi måste hitta på vita lögner och bortförklaringar till varför vi är borta.. Det tär och känns allt utom roligt.. Det är ibland lätt att få för sig att den andre inte vill vara aktiv i processen, trots man vet så säkert att det inte alls är sant. Så lätt att misstolka små ord när man är som en hormonellt instabil bergochdalbana.

3 kommentarer:

  1. kul att det går bra för er, följer er med spänning.. och längtar tills jag själv får sätta igång. Säger man att du gör den korta el den långa processen med sprutor? har läst lite om att de finns två olika. / S

    SvaraRadera
  2. Låter som bra ägg :)

    Förstår att det blir slitningar, jag tror något annat är omöjligt? Lyckligtvis vet ni båda varför det blir så nu och kan förhoppningsvis förhålla er till det under ivf:n.

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Tack, ja fast det går ju tydligen lite segt med äggtillväxten och på vår senaste kontroll så fick jag för mig att det kanske bara blir tre stycken som växer... , men så länge läkaren inte är orolig så borde ju inte heller jag oroa mig.

    S: jag är så glad för att du följer mig!!! Tack för det!! Jag gör den korta metoden då man bara sprutar i några dagar/veckor innan äggplocket. I den långa metoden så ska man först spraya med nässpray i ca 3 veckor (eller mer?!) för att bli ordentligt nedreglerad innan man börjar med sprutorna. Jag är väldigt tacksam över att jag får göra korta metoden :)

    SvaraRadera