fredag 28 september 2012

Bara en dröm

Jag hade en dröm den här natten som gjorde mig lite tom inombords. Jag drömde att jag var gravid. Magen var stor och jag kunde både se och känns bebisens konturer genom magen. Så långt så var drömmen mysig. Men sen var det dags för ultraljud, och av någon konstig anledning var jag väldigt tidigt gången och därmed var mitt foster onaturligt stort. Huvudet var enormt i förhållande till kroppen och det var så missbildat att jag skulle bli tvungen att abortera barnet, sa läkaren.... Suck.... Det var den drömmen det!

I mina drömmar bearbetar jag ofta händelser som kan relateras till saker jag upplevt på ett eller annat sätt under dagen. I natt måste det ha handlat om det jobbiga beskedet som medbloggerskan "dumtellersant" fått på sitt ultraljud igår där det olyckligt nog inte var ett tillräckligt stort foster på VUL i vecka 7, eller 8. Lider med henne!!

1 kommentar:

  1. Usch! Jobbigt med otäcka drömmar :(

    Hoppas du får sova gott inatt! Kram

    SvaraRadera