torsdag 20 september 2012

Hur ont "ska" man ha?

Hade precis en extrem smärtattack. Det kändes som att både äggstockar, underlivet och livmodern skulle sprängas och allt jag kunde göra var att sitta blickstilla och gråta. Fick verkligen panik.

Hur ont ska/kan man ha vid en (måttlig) överstimulering? Ont har jag ju haft hela tiden, men det där var ju obeskrivligt. Citodon kan jag inte ta, för då blir jag så lummig i huvudet att jag inte kan skriva arbetet som ska lämnas in imorgon, men jag har tagit alvedon och hoppas på lite lindring. Tycker inte att det går åt rätt håll det här, men jag vill å andra sidan inte vara fånig och ringa kliniken igen när det sagt att jag ska höra av mig nästa vecka om jag inte blivit bättre. Jag var ju trots allt där i tisdags..

Hur hade ni gjort? Och ni som varit överstimulerade, hade ni också jätteont även när det var på väg att gå över?

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Usch det där låter inte roligt. Jag hade nog ringt och hört i alla fall. Skadar ju inte. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag hade nog ringt, i.a.f om det blir värre, vilket det ju låter som! Stackars dig, jag tycker så synd om dig!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du ska ringa 1177 och höra ifall du kan få komma in och göra en undersökning. Det är väldigt farligt med vätska i buken.. Har du vägt dig? Man får väldigt lätt proppar pga att vätskan i blodbanan tränger in i buken ist. Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Min läkare kallade min överstimulering för "lindrig" överstimulering och då va min högra äggstock 9,10 x 4,3cm stor. Extrem smärta hade jag tre gånger. Ena gången vid äggplocket, fick för jävla ont.. Morfin satt fint då.. Andra gånger jag fick extrema smärtor va ju precis efter överföringen och då trodde jag att jag skulle sprängas inifrån! De gjorde så fruktansvärt ont att de va svårt att andas. Sen när jag kom hem och gick till läkaren hemma konstaterades överstimulering och vätska i buken, och två dagar efter mitt ET fick jag igen fruktansvärd smärta i magen. Sen efetr det har jag "bara" haft ont, men inte extrema smärtor..

    Överstimulering kan ju va farligt och du kan börja samla vätska i lungorna oxå. Ring hellre en gång för mycket än en gång för lite. Dom skall ju finnas där för dig..

    För mig tog de ju lång tid innan jag blev bra, men de va ju för att jag blev gravid som äggstocken först fortsatte att växa och sen inte riktigt ville krympa.. Gjorde ju mitt ET 6/6 och först mot slutet av Augusti räknade dom min äggstock som "normal" igen då den va 6x3cm..

    Men som sagt håll koll på dina symptom och speciellt på din vikt pga vätskan. Man ska inte behöva gå och ha ont!
    Lycka till och krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag kan i stort sett inget om detta, men jag tycker absolut att du ska ringa sjukvårdsupplysningen eller någon läkare för att säkerställa att något inte håller på att gå galet!
    Hoppas det blir bättre!!

    SvaraRadera
  6. HUr har det gått för dig? Blir orolig när det inte är uppdaterat.. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej, det var inte meningen att göra er oroliga.. Ber om ursäkt för det! Ska genast skriva ett uppdaterande inlägg. Tack för att du bryr dig!!

      Radera
  7. Jakten efter total lycka27 september 2012 kl. 08:55

    Tack alla för era svar!! Ni gav mig styrka att ringa barnmorska på kliniken!!! :) ni är GULD värda som bryr er så mycket <3

    SvaraRadera