fredag 16 november 2012

Frustration

Okej jag skrev mitt förra inlägg för en timma sedan, men jag är ensam hemma och känner att jag måste få ut min frustration någonstans.
Tidigare har jag nämligen fått olgalutran tillsammans med menopur vilket är förfyllt i en spruta som är färdig att sticka in i huden på en gång. Piece of cake!

Nu är jag måttligt glad på apotekskvinnan som gav mig medicinen och lovade att cetrotine är precis likadan. Hell no säger jag bara. Den måste ju blandas från scratch, precis som menopur fast nästan krångligare!!! Jag satt i 30 min och pillade med kanylerna och burken och blev därmed lite sen med sprutan. Pulvret löstes inte upp och allt krånglade. Detta måste jag alltså göra varje kväll nu.... Suck! Jag saknar den gamla olgalutransprutan som var enkel och mindre skrymmande. (Cetrodinet har jag 7 stora förpackningar av vilket tar en enorm plats i medicinskåpet). Hur gör ni med gamla sprutor och behållare? Apoteket? kliniken? Mitt medicinskåp är nu så sprängfullt att jag måste hitta en vettig lösning för allt som ligger och stjäl plats.

Blir också så trött på den fasansfulla smaken i munnen och illamåendet av menopuren eftersom det inte försvinner oavsett vad jag äter eller dricker. Tips? Något speciellt man kan äta/göra? Kräks ju ta mej tusan varje kväll och det känns inte bra när jag gör behandling ju :/

Ska dock inte enbart vara negativ idag. Har haft en helt okej ensamkväll hemma med te, film, och hembakad fantastiskt god och fin marsipantårta med hallon- och dumlemousse. Den tårtan blev jag såååå nöjd med, och god som tusan var den. Fästmannen är i Gbg och jag saknar honom sådär barnsligt mycket ;)
Det har också varit skönt att vara sådär trött under kvällen så att man stundtals varit nära att somna. Så trots allt är jag nöjd med den här dagen! Nu har jag dessutom förhoppningsvis kommit halvvägs med behandlingen. Det känns ju också bra. Hoppas på att allt går bra med mina små äggblåsor.

Väx ägg, väx!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar