måndag 19 november 2012

VUL, (sprutdag 8)

Idag var jag på VUL och helt ärligt är jag lite besviken på resultatet. Oron för hur det ska gå med den här behandlingen har bara spätts på :/

Det är färre äggblåsor än sist, trots den höjda dosen. Typ en stor (någonstans mellan 12-15 mm) på ena äggstocken och tre i den andra. Sen fanns ett gäng på ca 9-10mm men det är ju inte säkert att de växer till sig. Totalt ca 6+3 stycken i varierade storlekar.

Östradiolvärdet låg på 1145 så det var ju en klar förbättring jämfört med dag 7 i förra behandlingen då det låg på superdåliga 139. Förhoppningsvis innebär detta iaf att blåsorna faktiskt innehåller ägg och att de fortfarande växer..

Men jag är orolig och nervös. Våra två ägg klarade sig inte på första icsi:n, och jag är livrädd för att samma sak ska hända igen. Eller att äggblåsorna är tomma, igen.. Eller äggen är omogna, igen..

Nytt VUL på onsdag. Förhoppningsvis kan vi bestämma en äggplocksdag då.

2 kommentarer:

  1. Mina är också lite olika denna gång. Har en jättestor som nu är ca 30 mm. Hoppas de mindre hinner växa till sig. Fick du ökad dos? Det fick jag på första VUL men sen sänkte de igen. Hoppas det går bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas hoppas att de växer till sig och att det finns ett guldägg i en av blåsorna!

    SvaraRadera