torsdag 15 november 2012

Sprutdag 4

Att orka med skolan är verkligen inte lätt! Det är med nöd och näppe som jag tragglar mig igenom en dag i skolan, och när den äntligen tar slut är jag så trött och mår så kasst att jag inte orkar något annat än att ligga i soffan hela kvällen. Hittills har jag bara klarat 2 dagar i taget och sedan behövt en vilodag i mitten. Så har det varit ända sedan jag började plugga igen efter överstimuleringen. Kroppen är inte i fas..

Nu har uppsatsarbetet (c-uppsatsen) dragit igång och jag skriver den med en tjej och en kille som jag inte riktigt känner. Återigen kommer alltså de där skuldkänslorna när jag blir sjuk, och rädslan för att de inte ska tro på mig. (Djupa känslor som rotar sig i tidigare erfarenheter). De vet inte något om ivf:en, men de vet att jag varit sjukskriven osv. Försöker dock att bli bättre på att sätta min hälsa i första rummet. För vad spelar egentligen studierna och dessa två individers åsikter om mig för roll i det långa loppet?! Det är mitt välmående och min framtida bebis som är min verkliga prioritet! Måste bara bli bättre på att inte bry mig om vad andra kan tänkas tro eller tycka om mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar