fredag 23 november 2012

Sömnlös

Nervositeten och magen spelar sitt elaka spatt med mig. Jag kan verkligen inte sova.

Igår eftermiddag/kväll (eller idag, beroende på hur man ser det) svullnade min mage upp riktigt ordentligt så nu ser jag höggravid ut. Alltså jag skojar inte, nedre delen av magen är jättestor, hård och öm. Men tyvärr så gör det även väääldigt ont. Det både hindrar mig från att sova och väcker minnen från smärtan av överstimuleringen jag fick sist. Det gör liksom både ont över äggstockar, livmoder och de övre delarna av magen (typ magkatarr-smärta som jag haft hela denna behandling) och det känns som äggstockarna ska spricka när jag kissar :/

Jag tänker alldeles för mycket på hur det ska gå på äggplocket. Inte just ingreppet, utan snarare resultatet. Jag är ju så rädd att det ska bli samma katastrof som sist...
Fast jag vill ju egentligen bara SOVA nu!! Inte tänka...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar