måndag 5 november 2012

Känslor

I natt fick bästa vännen sitt andra barn. En flicka.

Samtidigt som jag är så otroligt glad för deras skull så är jag så jobbigt ledsen inombords. Det har jag varit ända sedan jag fick veta att hon var på förlossningen igår kväll. Har haft mardrömmar om barnlöshet, missfall och dödfött barn hela natten.. Jag längtar ju så mycket efter att själv få ligga där och föda ut VÅRT barn.. Jag känner mig verkligen uppriktigt ledsen och ångestfylld...

Jag som BARA vill glädjas med min vän idag..

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur du känner, ena halvan av er gläds så åt andras lycka medan den andre är ledsen över ens egna situation! Men jag lovar att du snart kommer känna ren glädje, det gör du när du själv fått din dröm uppfylld och den dagen kommer till dig! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Men kan det inte räcka så då? Att du VILL glädjas åt din vän. "Det är tanken som räknas", vi kan inte förmå oss till att styra över våra känslor. Du har hjärtat på rätta stället :)
    Kramar till dig

    SvaraRadera