lördag 3 november 2012

Snart dags igen

Nu är det nog inte mer än ca 10 dagar kvar tills jag börjar med sprutor igen! Har tagit 5 tabletter (6st ikväll) av de 10 tabletterna primolut-nor som ska ge mig mens några dagar efter avslutad kur. Tredje mensdagen ska jag börja med menopur 150 IE och be till Gud att blåsorna växer, men att jag slipper bli överstimulerad igen..



Jag är lite rädd inför nästa behandling. Jag kan knappt ens definiera, och sätta ord på mina känslor om jag gräver djupt i mitt innersta. Jag vet alltså inte vad som gör mig så förbenat rädd för att börja igen. Kanske är det en blandning av rädslan att misslyckas, att det inte ska bli någon befruktning den här gången heller, att risken är så stor för ytterligare en överstimulering eftersom jag höjer dosen, och rädsla för att de kommer att konstatera att mina ägg inte är dugliga. Jag skäms nästan för att jag snarare är rädd för att börja nästa behandling istället för att längta efter den. Fast å andra sidan är jag bara mänsklig!!
Kan någon av er känna igen er?

4 kommentarer:

  1. Inför ivf har man blandade känslor, nästan som e hatkärlek känns det som! Jag förstår din rädsla gällande befruktning även om vi aldrig haft det problemet, vårt problem är ju att det inte vil fästa! Men jag önskar er all lycka till och hoppas på ett fint plus lagom till Lucia! Sköt om dig gumman! Kram

    SvaraRadera
  2. Men höjer de dosen? Varför då? Du blev ju överstimulerad! Det blev jag också, och då sa de att om vi gjorde detta igen så skulle det bli en betydligt lägre dos. Lycka till iaf! x

    SvaraRadera
  3. hej! vad kul att du är i gång igen :). Nu har även jag kommit i gång :). Jag har sprayat i 4 dagar nu. Det känns så skönt att äntligen fått komma i gång. Stor lycka till /s

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Nu var det ett tag sedan jag kikade in här! Så kul att du är på gång igen och stort grattis till förlovningen! Jag blev som du lätt överstimulerad och äggplock med 0 ägg. Nu har jag haft min andra stimulering med högre dos från början! Det gick mycket mycket bättre, jag hade inte alls så mycket symtom och biverkningar som första gången. Äggplocket blev mycket tidigare och resulterade i 6 ägg. 1 återfördes och 2 till frysen. Jag var så otroligt nervös inför äggplocket och att det skulle vara samma resultat som sist, så jag låg och grät tillslut. Som sagt oroade jag mig i onödan. Nu oroar jag mig istället för testdagen på lördag. Alltid är det något men skönt att veta att det finns 2 eskimåer. Det jag vill säga är att du får försöka tänka bort det som hände sist och med stor säkerhet händer det inte igen. Nu vet de bättre vilka doser du skall ha. Stort lycka till och massa styrka till dig! Kram från Sara

    SvaraRadera