fredag 16 november 2012

Sprutdag 5

Känner mig så jobbigt sorgsen nu ikväll efter att ha umgåtts med bästa vännerna och därmed även en av vännernas dotter på drygt 1 år. Såhär under behandling har jag otroligt svårt att vara med barn, att prata om barn och att se barn. Livet känns så orättvist.

Ångesten över att många vet att vi är inne i en behandling just nu har också kommit krypande. Egentligen vill jag ju inte att någon ska veta när vi gör dem, men nu vet plötsligt jättemånga. Man kommer liksom till en punkt då man inte orkar hitta på svävande svar på frågor om nästa behandling, och till slut orkar man inte heller låtsas som att allt är bra. Så då har jag varit ärlig. Men jag har ångrat mig i efterhand. Jag vill ju att det ska vara en sak mellan mig och fästmannen. Det lätt att vara efterklok.

Klandrar mig fortfarande dagligen för att jag är så negativt inställd till den här behandlingen. (Är ju så rädd för att allt ska gå fel igen.) Jag vill känna mig mer hoppfull!!

Nä, Nu måste jag springa till medicinskåpet och hämta menopur och cetrodine så jag hinner injicera medicinen kl 21!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar