torsdag 12 september 2013

Dagen efter ÄP!

Jag låter bilden tala för sig själv...


Ni kanske förstår att vi är chockade och väldigt glatt överraskade. Det här anade vi aldrig. Ännu är det en lång väg kvar för äggen som först ska dela sig normalt, och sedan klara långtidsodling. Men förhoppningsvis klarar sig något, eller några stycken tills på måndag. De måste ju vara frysbara då också eftersom det troligen inte kan bli någon färsk återföring. Med mina dåliga ägg och våra 0% befruktningar på tre av fem tidigare behandlingar i bagaget så är detta helt ett helt otroligt resultat.

Jag ropar inte hej än, men måste ändå glädjas över att embryologen sa att de ser ut precis som de ska i detta läget :)

Hjälp mig gärna att hålla tummarna för våra små, blivande embryon som ligger inne på labb och gottar sig. Imorgon får jag en ny rapport av embryologen. En helt underbar tjej för övrigt! Hon sa att hon gärna ringer mig imorgon också om det känns tryggt för mig.

Wihooo... Nu är jag en bra bit på väg att klara steg nummer två på min lista. :)

10 kommentarer:

  1. Grattis! :) Hoppas det ser bra ut på måndag också!

    SvaraRadera
  2. Ropa HEJ! Ropa hej vid varje framsteg och framgång, det är väl värt att glädjas!! Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul!
    Det kanske var rätt ändå att köra det långa programmet. Jag hoppas du mår lite bättre och inte är överstimulerad! På vissa kliniker kör det ju bara FET och blastocyter, så vi hoppas att detta är er melodi!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow! Grattis till den stora skörden :)

    SvaraRadera
  5. Härligt. Vilket resultat och vilken fantastisk embryolog!!

    SvaraRadera
  6. Hurra vad glad jag blir.. kommer vara flera frysbara om det behövs ska du se. :)

    SvaraRadera
  7. Åh hejja hejja hejja ser ju suuuperbra ut!! :D

    SvaraRadera
  8. Wow! Superbra! Heja de små! Bli små hallon nu!

    SvaraRadera
  9. 13 befruktade ägg är helt fantastiskt! Heja smarta embryologer och vetenskaplig metodik!

    SvaraRadera
  10. Helt fantastiskt! Jag håller tummarna så hårt att dom vitnar att ett par stycken av dessa håller kvalitet nog att frysas ned.

    Hur mår du idag förresten?
    Kram!

    SvaraRadera