torsdag 5 september 2013

Spontant VUL, sprutdag 8

Det blev en "spontan" tripp till sjukhuset idag också efter att jag ringt och beklagat mig lite över mina domnande kroppsdelar. Jag ville bara kolla att det var "okej" och prata lite med läkaren. Hon var inte van vid att patienter upplever det här som en biverkning, men lät mig sluta med sprayen i hopp om att det försvinner. Sköööönt!! Tydligen behövs den egentligen inte såhär sent i behandlingen.

Väl där gjordes ett VUL! De tre äggblåsorna på ca 10 mm hade nu utökats till ca 6st på vänster och 7 på höger. Några få på ca 14mm och andra på ca 12mm. Så nog har det tagit fart nu. Hon är väldigt inne på äggplock på måndag eftersom jag har stor risk för överstimulering, och risken är större än vanligt pga sprayen. Hon vill alltså inte att jag håller på för länge. Men själv är jag skeptisk och tror att ytterligare en dag behövs. Jag orkar verkligen inte med ett äggplock till där äggen är omogna. Sa att jag nästan hellre blir överstimulerad igen än att plockas på omogna ägg. Vi bestämde oss för att jag skulle komma in imorgon på min inbokade tid för att se hur mycket som hänt under natten. Väl där ska vi avgöra vilken dag som äggplocket ska planeras in. Fast då är det inte henne jag ska träffa, utan den där enda läkaren på kliniken som jag har lite svårt för. Men det ska nog gå bra. Jag måste bara se till att stå på mig och säga vad jag tycker.




2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med värken. Jag fick också det när jag sprayade en längre tid. Får du också värk av annat som socker, trötthet etc? Det får jag. :-/

    Håller tummarna att äggplocket blir perfekt. :)
    Kram
    Libra

    SvaraRadera
  2. Låter positivt med så många äggblåsor. Men som du säger superviktigt att inte ta de för tidigt! Stå på dig! Kram

    SvaraRadera