onsdag 11 september 2013

Sömnlös

Om 6 timmar ringer klockan, för då är det dags att göra sig redo inför äggplock nummer 5.. Duscha, göra matsäck och klä sig. Vet inte om det är alla tankar, dagens kaffe latte, eller det fasansfulla illamåendet som håller mig vaken, men klarvaken är jag i alla fall. Dagen har varit tuff och jag har tappat balansen och nära svimmat flera gånger. Känns inge vidare får jag väl ändå erkänna..

Nervös är jag tyvärr också. Jag brukar tycka att det gör väldigt ont när de plockar min vänstra äggstock eftersom den alltid gömmer sig mellan urinblåsan och livmodern. Hur ont kommer det då inte göra när de ska tömma ca 20 äggblåsor enbart i den äggstocken? Förra gången tömde de 20 st totalt. Jag får be barnmorskan att vara generös med morfin helt enkelt. Sist blev jag så lullig att jag satte mig upp efter ingreppet och sa att "jag nästan kände mig harmonisk". Vi satsar på en likvärdig upplevelse imorgon. Hehe

Hörni, jag blir alldeles rörd av att så många av er kommenterar, peppar och håller tummarna för mig!! Det värmer mitt hjärta och ger mig lite energiboost!! Tack! (Lovar att svara alla också) Nu satsar vi på ett gäng toppenägg imorgon, som ni hjälper mig att hoppas på.

Ja, imorgon gäller det! Styrka, styrka, styrka! Hoppas att vi (jag) åtminstone är en av de första som plockas.

1 kommentar:

  1. Håller tummar och tår för fina ägg och att det inte kommer vara alltför smärtsamt! Heja heja heja!!! Kram/N

    SvaraRadera