söndag 15 september 2013

Obehag- 4 dagar efter äp

Ikväll har jag beslutat att inte ta pravidel. Jag mår verkligen som en disktrasa och har gjort det hela dagen. Den där jäkla medicinen. Råttgift hörde jag någon kalla det. Jag kan inte annat än instämma. Biverkningslistan på FASS är bland det sjukaste jag sett. Allt ifrån ofrivilligt spelberoende, epilepsiattacker, plötslig insomning utan föregående sömnighet, och hallucinationer finns med i den enorma listan. För lite spännande läsning kan ni ju ta en titt: FASS-Pravidel

Hur som helst är jag trött på att vara så darrig och spagettiliknande att jag knappt kan lyfta mina armar och att nästan svimma av och kräkas när jag sätter mig upp. Det är läskigt faktiskt. Nog är jag van att få alla sjuka biverkningar (som ni redan vet), men nu är klockan nästan 18 och den där obehagliga effekten jag känner på natten och förmiddagen sitter fortfarande i. Det gillas inte och är faktiskt lite skrämmande!

Sjukvårdsupplysningen hade ingen aning om hur de skulle råda mig att fortsätta. Så jag tar själv beslutet att inte ta tabletten ikväll. För om jag tar den så kan jag omöjligt ta mig till kliniken imorgon, och det vill jag ju.

I övrigt känns magen något bättre. Lite mindre smärtsam. Hoppas in i det sista på att ultraljudet ska se okej ut imorgon. Jag vill ju så gärna ha en liten plutt tillbaka. Hoppas såklart i första hand att det ens finns en liten plutt att föra tillbaka.

Pliktkänslan gnager i mig. Vill verkligen rösta i dagens kyrkoval. Ju fler människor som inte bryr sig, desto större makt kommer Sverigedemokraterna skrapa ihop, och det är ytterst skrämmande!! Jag har fortfarande två timmar på mig att ta mig till kyrkan, men är rädd att svimma om jag gör det. Usch... Samvetskval!! Får kanske ta taxi dit eller nått. Hoppas fler av er är kloka nog att rösta idag. Oavsett om man är religiös eller bara medlem i svenska kyrkan för att man inte orkat gå ur så tycker jag att man ska använda sin röst. Jag vet att få bryr sig. Men i år är det extra viktigt när vi har ett främlingsfientligt parti med sån stor makt. En makt som bara kommer att växa medan vi står och tittar på. Alla över 16 med legitimation kan rösta. Så gör det du också.




4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att era embryon är fina imorgon och att du får börja ruva! :) Kram och lycka till!!!/N

    SvaraRadera
  2. Usch! Låter inget vidare med dessa biverkningar. Hoppas du får grönt ljus imorgon!

    SvaraRadera
  3. Jag har också tagit pravidel, mot förhöjda prolaktinvärden. Den är inte rolig jan jag hålla med om. Jag började tappa hår av den. Yr och trött blev man med. Om man tar den utan att trappa upp den så kan man nog reagera starkt. Det var ett bra beslut du tog tror jag att inte ta den!

    SvaraRadera
  4. All heder åt din politiska medvetenhet. Följer din blogg med stort intresse!

    SvaraRadera