torsdag 19 september 2013

Läkarbesök

Dagen bestod först av en snabb tur på stan. Dum idé!!!!! Det gjorde så ont och jag var väldigt yr och ville hem till sängen. Jag hann dock slinka in på en tygaffär och handla lite fina reatyger som jag längtar efter att sätta saxen i. Jag hoppas att jag snart blir piggare så att jag kan sätta mig framför symaskinerna. Det var allt för länge sedan... Jag har en sån våldsam lust att sy något till mig själv.

Sedan var det dags för läkarbesök hos rödhåriga A. Mina äggstockar är fortfarande ca 10cm stora och jag har en del vätska runtomkring och mellan tarmarna. Ingen direkt förbättring sedan i måndags alltså, vilket förklarar varför jag fortfarande har svårt att andas, har ont och är trött och illamående. A tyckte att vi skulle ta lite blodprover (för säkerhets skull), och jag fick recept på sprutor mot blodpropp. De heter innohep och sådana fick jag även ta förra behandlingen då jag också var överstimulerad. Nålen är tjock och de svider mycket.. Det är lite trist.

Det visade sig även att jag har lite feber. Vad resterande prover visade får jag nog veta imorgon, för ännu har ingen ringt.

Hur som helst fick jag en veckas sjukskrivning från och med imorgon. Bra bra! Allt annat är ju egentligen omöjligt eftersom jag är sängliggandes halva dagarna, och soffliggandes andra halvan av dagen.

Det tråkiga i kråksången (förutom att jag inte mår bra) är att det troligtvis inte kommer kunna bli något FET i nästa cykel. Inte som det ser ut nu. Äggblåsorna kommer behöva längre tid på sig att gå tillbaka.... Det känns hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar