måndag 16 september 2013

Sjuk nervös inför samtalet..

Klockan är halv 7. Har redan legat vaken i en timma, nervöst filosoferande över hur det ska gå idag. Jag kan inte slappna av..

Det finns ju egentligen väldigt många scenarion som kan hända idag, men jag tror att jag mest är rädd för att följande skulle inträffa:
a). Alla embryon dog över helgen.
b). Endast ett embryo finns men det är inte frysbart. Samtidigt anser läkaren att jag är för överstimulerad för att klara ET och embryot måste därav slängas.
c). Det finns frysbart/ frysbara embryon, och jag får inget ET pga överstimuleringen.

Naturligtvis är de översta två potentiella händelserna värsta tänkbara. Men att inte få en färsk återföring idag om det nu finns embryo skulle kännas så sjukt hårt. Att jag efter dessa två månaders lidande blir snuvad på konfekten, snuvad på belöningen.

På morgonen eller förmiddagen ska embryologen ringa mig och ge mig en uppdatering om hur det gått för äggen under helgen. Eller ja, hur de ser ut nu... Jag är så nervös!!!!! Måtte det vara ett bra samtal...




3 kommentarer:

  1. Åh sitter som på nålar.. håller tummarna för ett bra samtal. .
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att samtalet går bra och att det blir som du önskar!!!!!!!!!!!!/N

    SvaraRadera
  3. Oj, såg nu att min kommentar nästan såg arg ut med alla frågetecken men så menade jag såklart inte! Haha, vad dumt det kan bli! Menade mer som att nu jäklar ska det gå bra för er!!! :) Kramar/N

    SvaraRadera